WISTI

WISTI TYCKER LITE MOTVALS OM EKEROTHAFFÄREN.

Känner mig lite manad att skriva något. Situationen är smått absurd. Jag behöver inte uttala mig om vad jag tycker om Sverigedemokraterna och deras politik. Jag tycker att det är djupt bekymmersamt och ett stort hot mot det Sverige jag vill se. Inte tu tal om annat.
Men jag är inte bekväm i att människor avvisas ifrån restauranger och krogar enbart pga deras politiska engagemang.
Sverigedemokraterna är inte vilket parti som helst. Det är ett populistiskt högerextremt parti med sina rötter i den nazistiska rörelsen. Samtidigt består partiet av väljare och förtroendevalda som har samma rättigheter och skyldigheter som andra samhällsmedborgare.
På krogen beter vi oss hyggligt eller blir utslängda. Av livserfarenhet så känner jag till det.
Men det är för mig oerhört obehagligt om man börjar slänga ut folk för deras politiska engagemang. Jag har själv bett människor att lämna mitt hem när de uttryckt rasistiska åsikter. Och de har gått.
Vi vet inte vad som hände.
Wisti gissar- en grupp människor vände sig till ordningsvakterna och sa att vi vill inte ha dem (honom) här.
De tänkte inte politiskt utan ordningsmässigt och ville ha en lugn kväll.
Nåja, K-G Bergström gjorde bort sig men en travesti är väl på sin plats när han utöver yttrandefrihet myntar begreppet matfrihet-
”Jag föraktar dina matvanor- men är beredd att dö för din rätt att ät enligt dem.”

One comment on “WISTI TYCKER LITE MOTVALS OM EKEROTHAFFÄREN.

  1. LeoH
    20 januari, 2014

    Ibland är du riktigt klok! 😉

Kommentera

Information

This entry was posted on 20 januari, 2014 by .
